poniedziałek, 15 maja 2017

Zupa krem z marchewki i czerwonej soczewicy


  Minęło już sporo czasu od ostatniego posta, ale moja nowa, mała "szefowa" :)  jest dość wymagająca i pozostaje mi niewiele czasu na gotowanie i publikowanie. Tęskno mi jednak za blogiem, więc postaram się powolutku co jakiś czas coś dodać. 
  Nasze posiłki są ostatnio wręcz ekspresowe, jak ta zupa z marchewki i czerwonej soczewicy, którą robiłam kilka dni temu. Szybkie, syte i smaczne :) 



Składniki na 4 porcje:
(inspiracja: "Planeta Smaku")
  • 1 cebula
  • 3 duże marchewki
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • 2 łyżki pikantnego keczupu
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka w proszku, chilli w proszku, zioła prowansalskie 

  W garnku rozgrzać odrobinę oleju, cebulę pokroić w dużą kostkę. Gdy olej się rozgrzeje podsmażyć na nim cebulę. Marchewki obrać i pokroić w plasterki. Gdy cebula będzie zarumieniona do garnka wrzucić marchewkę, wymieszać i smażyć przez chwilę. Wsypać soczewicę, całość zalać bulionem, dodać keczup i przyprawy. Gotować aż marchewka zmięknie, czyli ok. 20-25 minut. Zblendować jeszcze ciepłą zupę. Podawać np. z grzankami, groszkiem ptysiowym.


 

9 komentarzy:

  1. Niesamowicie apetyczna zupka/kremik :) Moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pożywna zupka :) Bardzo podoba mi się kolor i konsystencja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo, ależ mi smaka narobiłaś tym przepisem! :) chyba jutro zrobię taką zupkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię zagęszczać zupy soczewicą. Z marchewką komponuje się bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie - nigdy nie jadłam soczewicy chyba się skuszę! wpadnij do mnie
    http://helphystyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń