sobota, 19 listopada 2016

Pieczone nuggetsy

  Nuggetsy z piersi kurczaka zrobiłam pierwszy raz, ale od razu bardzo nam zasmakowały. Są fajnym pomysłem na obiad, kolację, czy przekąskę, nawet taką imprezową, bo to małe kawałki, które łatwo wziąć i schrupać. Ponadto podoba mi się, że są pieczone w piekarniku, a nie smażone na głębokim tłuszczu, zawsze to trochę zdrowiej. Podałam je z sosem czosnkowym własnej roboty i frytkami, więc mieliśmy taki domowy, weekendowy fast food :)


Składniki na 2-3 porcje:
(Inspiracja: "Przepisy czytelników" Nr 10/2016)
  • ok. 500 g piersi z kurczaka
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki 
  • sól i pieprz
  • 3 pełne szklanki płatków kukurydzianych typu Corn Flakes

  Mięso umyć, dokładnie wytrzeć i pokroić na nieduże kawałki. W misce wymieszać jogurt, sos sojowy, obie papryki, sól i pieprz. Do przygotowanej masy włożyć pokrojone piersi z kurczaka, wymieszać, przykryć i odstawić na ok. godzinę do lodówki.

  Płatki kukurydziane przesypać do grubego foliowego worka i rozdrobnić np. za pomocą wałka do ciasta lub tłuczka do mięsa. Mięso po leżakowaniu wyjąć z lodówki i każdy kawałek z osobna dokładnie obtoczyć w płatkach. Kłaść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec ok. 25 minut w temp. 200 stopni C, aż do zrumienienia.

 

13 komentarzy:

  1. Pysznie, ja uwielbiam takie dania :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj teraz to mi narobiłas apetytu! No wiesz co? Zeby taka wieczorowa porą kusić na takie chrupiące gorące kurczaczki! Za to powinni karać Hahah Spokojnego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię taki domowy fast food, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne nuggetsy, fajnie że z piekarnika bo zdrowsze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna alternatywa :) i do tego fit ! super

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę zrobić mojemu synowi, będzie zachwycony :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj robiłam podobne. Pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a do tego jakaś fajna surówka i pyszne jedzonko gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fast food w zdrowszej wersji?! koniecznie muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń