wtorek, 25 lipca 2017

Babka majonezowa


  Ta babka z dodatkiem majonezu jest pyszna, bardzo delikatna, mega szybka do wykonania i zawsze się udaje. Same plusy, więc może macie ochotę upiec ją do jutrzejszej kawy? :)



Składniki:
  • 0,5 szklanka mąki pszennej
  • 0,5 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 3 łyżki majonezu
  • 1 łyżka kakao
  • 2 łyżki mleka
  Wszystkie składniki poza kakao i mlekiem wrzucić do miski  i zmiksować na gładką masę. 3/4 ciasta wlać do wysmarowanej tłuszczem i oprószonej bułką formy, do pozostałego w misce ciasta przesiać kakao i dolać mleko. Zmiksować i wylać na jasne ciasto. Piec przez ok. 50 min. w 180 st. C. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta można oprószyć cukrem pudrem lub polać rozpuszczoną czekoladą.
 
 
 

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam babki na majonezie. Rewelacyjnie wyglądają :) Mam ochotę na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyrosła :) Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wczoraj zrobiłam bardzo podobną :) ale na ten przepis też przyjdzie czas :D

    OdpowiedzUsuń
  4. raz robiłam podobną, ale coś z proporcjami było nie tak i nie wyszła, kiedyś muszę ponownie wypróbować, bo ta wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. babkę bardzo lubię, ale majonez u mnie zdecydowanie odpada. Strasznie go nie lubię (kiedyś się zatrułam i trauma została) i wyczuję go dosłownie wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym cieście nie ma szans na wyczucie go ;)Chyba, że sobie to wmówisz na zasadzie placebo :)

      Usuń
    2. muszę kiedyś spróbować :D nawet jak wyczuję, to przecież w domu się nie zmarnuje takie ciacho :D

      Usuń
  6. Sama babki z majonezem nie robię, ale Twoja wygląda super ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie ucierane ciasta, robię keks czy zebrę lub bananowiec :) ale z majonezem jeszcze nie miałam okazji. Wygląda extra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj babę z majonezem, jest on niewyczuwalny, a sprawia że ciasto jest delikatne i puszyste :)

      Usuń
  8. Znakomita babka - bardzo lubię takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekłam taką babkę i wiem, że jest pyszna !

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem szczerze, że takiej majonezowej jeszcze nie robiłam, a szkoda, bo bym z chęcią taką zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o takiej ale nie piekłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. babka wyrosła jak szalona :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam babkę majonezową z dzieciństwa, świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń