czwartek, 14 września 2017

Zupa krem z marchewki II

 
  Uwielbiam zupy kremy. Są pyszne, świetnie rozgrzewają w chłodniejsze dni i można je zrobić z różnych warzyw w wielu wariantach. Krem z marchewki robiłam już dwukrotnie w wersji ze słodką papryką i z czerwoną soczewicą. Tym razem do zrobienia zupy użyłam większej ilości warzyw i doprawiłam ją aromatyczną kurkumą i curry. 




Składniki:
  • 1 duża cebula
  • 1 mały por
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 600 g marchewki
  • 300 g ziemniaków
  • 1 pietruszka
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1,5 łyżeczki curry

  Cebulę i ziemniaki pokroić w kostkę, a por, czosnek, marchewkę i pietruszkę w plasterki. W garnku rozgrzać olej, zeszklić na nim cebulę, następnie dodać por oraz czosnek i jeszcze chwilkę podsmażyć. Do garnka wrzucić marchewkę, ziemniaki i pietruszkę, wymieszać i smażyć przez kilka minut. Całość zalać bulionem i gotować ok. 20-25 minut, aż warzywa zmiękną. Doprawić kurkumą oraz curry i zblendować na krem. Podawać na ciepło z dodatkiem kwaśnej śmietany i np. pestek winogron lub grzanek.



9 komentarzy:

  1. Na taką zupkę kremową to miałabym dzisiaj ochotę :) Wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zupy krem nigdy nie robiłam :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również robię krem marchewkowy. Ja co prawda bez kurkumy i curry, ale takiej chętnie bym spróbowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniaaaam ale smakowicie się prezentuje, muszę wypróbować przepisu. Będę wpadać częściej do Ciebie na smakowitości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie zupki :) Wygląd rewelacyjnie w tym kubeczku :)

    OdpowiedzUsuń