sobota, 21 października 2017

Tarta z grzybami i kiełbasą


  Wzbraniałam się przed robieniem tart czy to wytrawnych czy na słodko, jakby były jakąś skomplikowaną potrawą do przygotowania tylko dla wtajemniczonych. Sama nie wiem dlaczego tak sądziłam, ale przełamałam się, zakupiłam formę do tarty i tadam! Zrobiłam pyszną tartę z grzybami leśnymi, kiełbasą i grubą warstwą ciągnącego się sera. Udało się, nawet z niemowlakiem dzielnie asystującym przy boku, a jak ja mogłam to każdy może, spróbujcie ;)



Składniki:

Ciasto:
  • 125 g miękkiego masła
  • 260 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • ok. 20 ml zimnej wody
  • 1 żółtko
Farsz:
  • ok. 300 g ugotowanych grzybów (można użyć mrożonych)
  • 1 cebula
  • 2-3 kiełbaski np. śląskie
  • 1 jajko + białko, które zostało z ciasta
  • kilka łyżek mleka
  • pęczek natki pietruszki
  • sól, pieprz, suszone oregano 
  • ok. 150-200g sera np. mozzarella

  Wszystkie składniki na ciasto wrzucić do miski, wymieszać i zagnieść na jednolitą masę. Ulepić kulę, zawinąć ją w folię i włożyć do lodówki na ok. 30 minut.

  Świeże grzyby oczyścić, umyć i ugotować w osolonej wodzie (jeśli są mrożone to odpowiednio wcześniej je rozmrozić). Kiełbaski pokroić w półplasterki, cebulę obrać i pokroić w kostkę. Na rozgrzanym tłuszczu podsmażyć najpierw kiełbasę, następnie dodać cebulę, gdy zacznie się rumienić wrzucić na patelnię przecedzone grzyby. Doprawić solą, pieprzem i oregano, smażyć przez kilka minut. 

  Formę do tarty natłuścić i oprószyć delikatnie mąką. Schłodzone ciasto rozwałkować i wyłożyć nim dokładnie formę, piec przez 15 minut w temperaturze 190 stopni C. 

  W miseczce wymieszać jajko, białko, mleko, posiekaną natkę pietruszki i odrobinę soli oraz pieprzu. Patelnię z farszem zdjąć z ognia i mieszając wlać zawartość miseczki. Tak przygotowany farsz przełożyć na podpieczone ciasto. Wstawić do piekarnika o temperaturze 160 stopni C i piec przez ok. 40 minut. Kilka minut przed końcem pieczenia posypać startym serem. 



7 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna jest ta Twoja tarta :) Chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też zrobienie tarty, wydawało się kiedyś nie lada wyczynem 😊Z grzybami leśnymi nie jadłam, a na pewno jest pyszna.Pozdrawiam serdecznie :) ❤ Patrycjo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu spróbuj tarty z grzybami, jest bardzo smaczna :) I bardzo dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam serdecznie! :):):)

      Usuń
  3. Pysznie wygląda, bardzo lubię tarty w takiej wersji :-)

    OdpowiedzUsuń