piątek, 23 września 2016

Babka piaskowa


  Oto moja propozycja ciasta na rozpoczynający się dziś weekend. Szybka, nieskomplikowana w wykonaniu babka piaskowa, która w smaku jest obłędna. Bardzo delikatna, puszysta, wręcz rozpływa się w ustach. Ja swoją polałam rozpuszczoną mleczną czekoladą, ale można udekorować ją również lukrem albo oprószyć cukrem pudrem. Spróbujcie, jest naprawdę warta upieczenia :)



Składniki:
  •  4 duże jajka
  • 180 g cukru
  • 75 g mąki ziemniaczanej
  • 150 g maki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowej
  • 200 g rozpuszczonego masła
  • polewa: 90 g czekolady mlecznej rozpuszczonej w kąpieli wodnej + kilka łyżek mleka
  • płatki migdałowe do dekoracji 

  Całe jajka ubić wraz z cukrem na puszysta jasną masę. Nie przestając miksować powoli dodać wymieszane mąki oraz proszek do pieczenia. Na koniec dolać ekstrakt waniliowy i rozpuszczone ciepłe masło, chwilę miksować. Formę na babkę natłuścić i oprószyć bułką tartą, przelać ciasto do formy. Piec przez ok. 40 minut w 180 stopniach C, aż do suchego patyczka. Po upieczeniu nie wyciągać od razu z piekarnika tylko stopniowo studzić, aby nie opadło. Ostudzone ciasto polać polewą czekoladową, obsypać płatkami migdałowymi. Poczekać, aż stężeje i podawać.


 

13 komentarzy:

  1. Nie robiłam nigdy babki w takiej foremce. Twoja wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka standardowa forma do babki, akurat taką posiadam :)

      Usuń
    2. Ja mam foremke bez tego środka i jest beznadziejna ciasto w środku nie może się dopiec i chyba ją wrzucę.

      Usuń
    3. Taką bez środka też kiedyś miałam i rzeczywiście był problem z dopieczeniem, bo ciasto rośnie dość wysokie, brzegi się dopiekają, a środek potrzebuje znacznie więcej czasu, żeby być dobry. W każdym razie polecam tą blaszkę z dziurką :p

      Usuń
  2. Takie babeczki to ja lubię, nawet bardzo

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie baby do kawy :) Cudna!

    OdpowiedzUsuń