sobota, 6 stycznia 2018

Potrawka z kurczaka z marchewką i groszkiem


  Od kiedy jestem mamą cenię sobie możliwość zrobienia szybkiego, smacznego obiadu, który z różnymi dodatkami możemy jeść przez dwa dni. Potrawka z piersi kurczaka z marchewką i groszkiem świetnie wpisała się w ten mój plan. Jednego dnia podałam ją z ryżem i sałatką z białej kapusty, drugiego z kaszą kuskus i mixem warzyw konserwowych domowej roboty, w obu przypadkach obiad bardzo nam smakował, a ja zaoszczędziłam czas ;)




Składniki na ok. 4 porcje:
(Inspiracja: "MniamMniam.pl")
  • ok. 800 g piersi z kurczaka
  • 2 szklanki wrzącej wody 
  • 1 duża marchewka
  • mała śmietana 18%
  • 2-3 łyżeczki mąki
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • sól, pieprz 
  
  Pierś z kurczaka umyć i pokroić w kostkę. W głębokiej patelni rozgrzać olej, wrzucić mięso, oprószyć je solą oraz pieprzem i smażyć z każdej strony, aż zrobi się białe. Zanim mięso zacznie się rumienić zalać je wodą. Marchewkę pokroić w półplasterki i wrzucić na patelnię. Gotować, aż marchewka zacznie delikatnie mięknąć.

  Do kubeczka ze śmietaną dodać mąkę i kilka łyżek gorącego wywaru z patelni, dokładnie wymieszać. Delikatnym strumieniem wlać śmietanę do mięsa, doprawić solą i pieprzem. Gotować kilka minut, aż sos zacznie gęstnieć. Na koniec dodać odsączony z zalewy groszek, wymieszać i podawać na ciepło.





11 komentarzy: