wtorek, 31 lipca 2018

Placuszki z mąki kokosowej


  Mąka kokosowa to trudna mąka, tyle już wiedziałam z internetu zanim przystąpiłam do jej używania. Faktycznie, potwierdziło się gdy pierwsze muffinki jakie z nią upiekłam poleciały do kosza (chociaż do końca nie jestem pewna czy to wina mąki czy trefnego przepisu :p). W każdym razie się nie poddałam i spróbowałam kolejnego podejścia, tym razem coś jeszcze prostszego czyli placuszki. No i tu już był pełen sukces, fakt że nie smażyło się ich rewelacyjnie, bo przy przewracaniu troszkę się rozwalały, ale smak wynagrodził tę niedogodność. Moja córa wcinała je aż jej się uszka trzęsły, a i ja się załapałam na kilka. Fajne, mięciutkie, puszyste placki, na przekąskę czy słodki obiad idealne. Więc nie zrażajcie się jak coś nie wyjdzie za pierwszym razem, może drugie lub trzecie podejście Wam to wynagrodzi i to nie tylko jeśli chodzi o mąkę :) Ot, taka życiowa mądrość mi dziś wyszła na koniec ;) 




Składniki na ok. 10 placuszków:
  • 3 czubate łyżki mąki kokosowej Olejowe Smaki*
  • 2 duże jajka
  • 1 czubata łyżeczka płynnego miodu
  • ok. 1/4 szklanki mleka
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej do usmażenia (u mnie olej rzepakowy Olejowe Smaki*


  Mąkę, jajka, miód, mleko oraz proszek do pieczenia zmiksować i odstawić na ok 10 minut, aż masa zgęstnieje. Po tym czasie konsystencja powinna być taka jak ciasto na naleśniki, jeśli będzie za gęsta dolać jeszcze trochę mleka. Formować łyżką placuszki i smażyć na dobrze rozgrzanym tłuszczu z obu stron na złoty kolor.





* Olejowe Smaki to pochodząca z Podlasia rodzinna manufaktura olei roślinnych tłoczonych na zimno oraz mąk z dokładnie wyselekcjonowanych, jednorodnych ziaren i nasion od najlepszych producentów. Ich produkty są w 100% naturalne, z pierwszego tłoczenia oraz nierafinowane. W ofercie Olejowych Smaków znajdują się m.in. takie oleje jak: użyty przeze mnie olej rzepakowy, ale także lniany, kokosowy, słonecznikowy, sezamowy, konopny, z pestek dyni, z wiesiołka, czy też z czarnuszki oraz mąki: kokosowa, lniana. Z całą ofertą Olejowych Smaków można się zapoznać na stronie: olejowesmaki.pl

6 komentarzy:

  1. przepis super :) z mąki kokosowej nigdy nie robiłam :) ale ryżowa sprawdzała się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna propozycja 😊 Lubię placuszki 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności. Placuszki bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. DLs takich pysznych placuszków warto pomęczyć się z mąką kokosową :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nic nie wychodzi ,placki się rozpadają, nie ważne czy gestrze czy żadsze

    OdpowiedzUsuń
  6. No niestety, mimo najszczerszych chęci i starań nie udały się. Proporcje składników są nieodpowiednie. Z podanego przepisu żadną miarą nie wyjdzie konsystencja jak na naleśniki. Placuszki rozpadają się podczas smażenia. Sytuację trochę uratowało wbicie kolejnego jajka, ale to jeszcze nie to... Będę próbowała udoskonalić przepis, bo w smaku placuszki są bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń